Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Практика PhD

Педагогічна практика: мікробіологія на службі якості харчових добавок та косметики

У світі сучасних технологій якість продукції — понад усе. Саме тому на кафедрі біотехнології і мікробіології було проведено лабораторне заняття з дисципліни «Мікробіологія харчових добавок та косметичних засобів» для здобувачів освітнього ступеня магістр, спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія», ОПП «Хімічні технології харчових добавок та косметичних засобів».

Заняття відбулося в межах педагогічної практики аспіранта кафедри Олександра Ямкового під керівництвом професорки кафедри Людмили Буценко.

Педагогічна практика: там, де починається безпека — дезінфекція у харчовій, фармацевтичній та біотехнологічний галузях

Чи замислювалися ви над важливістю чистоти під час виробництва лікарських препаратів? Чи знаєте, що є запорукою безпечної продукції у харчовому виробництві? Саме з’ясуванню цих та багатьох інших питань, пов’язаних із забезпеченням санітарії на підприємствах харчової, фармацевтичної та біотехнологічної галузей, була присвячена лекція, яку в межах педагогічної практики провів здобувач освітньо-наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю «Біотехнології та біоінженерія» Олександр Ямковий.

Захід був організований для студентів третього курсу бакалаврату освітньо-професійної програми «Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна» в межах дисципліни «Технологія мікробного синтезу лікарських засобів».

Педагогічна практика: Медичні вироби і біотехнологія

Нещодавно аспірант кафедри біотехнології і мікробіології Ростислав Гриник провів лекцію для біотехнологів в рамках проходження педагогічної практики з дисципліни «Промислова технологія лікарських засобів» (лектор Інна Лич) на тему «Медичні вироби: ключові аспекти для біотехнологів».

Лекція охопила широкий спектр питань, що стосуються медичних виробів, їх класифікації та регуляторних вимог. Зокрема, було розглянуто:

• Актуальність медичних виробів у сучасній медицині: від перев'язувальних матеріалів до високотехнологічних діагностичних систем.

Педагогічна практика: відкриваємо мікросвіт разом!

Чи замислювалися ви коли-небудь, наскільки захопливим може бути світ під мікроскопом? Саме такі відкриття робили здобувачі 1 курсу спеціальності «Біотехнології та біоінженерія» під час першої, нарешті дійсно справжньої лабораторної роботи в лабораторії, опановуючи тему: «Організація мікробіологічної лабораторії. Будова мікроскопа, техніка мікроскопії» в рамках дисципліни «Біологія клітин».

Наприкінці березня цю роботу у межах педагогічної практики, яка є обов’язковою складовою освітньо-наукової програми «Біотехнологія» підготовки здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» за спеціальністю «Біотехнології та біоінженерія», провів здобувач освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» Всеволод Герасименко під пильним наглядом доцентки кафедри біотехнології і мікробіології Вікторії Красінько. Під час проведення заняття Всеволод довів, що лабораторна робота – це не просто суха теорія, а знайомство з реальними викликами роботи у мікробіологічній лабораторії.

Педагогічна практика: методи оцінки хлібопекарських дріжджів Saccharomyces cerevisiae

Важливість практичного навчання у процесі підготовки майбутніх фахівців з біотехнології є незаперечною. Таке опанування дисциплін дозволяє не тільки закріпити теоретичні знання, а й розвинути навички аналізу та експериментальної роботи, що є ключовими для успішної професійної діяльності.

У рамках здійснення педагогічної практики, лабораторне заняття № 2 «Продукти біотехнології. Аналіз готової продукції» з дисципліни Загальна біотехнологія, було проведено здобувачем освітньо-наукового ступеня PhD – Олександром Воронцовим у присутності старшого викладача кафедри – Тетяни Белемець.

Інновації у фармацевтичних покриттях: лекція аспіранта для майбутніх фахівців

Важливість педагогічної практики в підготовці майбутніх докторів філософії важко переоцінити. Вона забезпечує не тільки поглиблене розуміння теоретичних аспектів, але й дає можливість застосувати знання на практиці, ділитися досвідом з молодшими колегами та формувати навички викладання. Цього разу, аспірант кафедри Гриник Ростислав провів лекцію для здобувачів бакалаврів 3 курсу спеціальності 162 «Біотехнології: промислова, фармацевтична, харчова, природоохоронна» на тему «Сучасні покриття твердих лікарських засобів» в рамках вивчення дисципліни «Промислова технологія лікарських засобів», поділившись передовими знаннями та практичним досвідом у цій важливій галузі фармацевтичної біотехнології.

Методи молекулярної біотехнології: педагогічна практика майбутніх докторів філософії

Педагогічна практика є невід'ємною складовою професійної підготовки здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія». Вона надає аспірантам необхідні знання та навички для успішного викладання і педагогічної діяльності, що є одним з ключових аспектів їхньої кар'єри. У сучасній освітній системі, де постійно еволюціонують підходи до навчання та викладання, важливо, щоб здобувачі ІІІ освітньо-наукового рівня мали можливість здобути практичний досвід. Це допомагає їм не лише зрозуміти теоретичні аспекти педагогіки, але й успішно застосовувати їх на практиці.

Педагогічна практика здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії»: лекція з дисципліни «Новітні напрями у біотехнології та фармації»

Немає сумніву, що педагогічна практика – це важлива складова частина навчально-виховного процесу. Вона забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх докторів філософії з їх практичною педагогічною діяльністю, сприяє формуванню творчого відношення здобувача ступеня PhD до педагогічної діяльності, а в той же час дає можливість молодим фахівцям, які володіють сучасними методами наукових досліджень, передати свій досвід здобувачам молодших курсів. Саме тому обов’язковим компонентом освітньої складової підготовки за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти (освітній ступінь «Доктор філософії») за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія» є педагогічна практика, яку здобувачі проходять у ІІ семестрі першого року навчання.

Педагогічна практика докторів філософії: що важче, навчатися або навчати?

Безсумнівно, навчання охоплює чи не найбільшу частину нашого життя. Щодня ми дізнаємось щось нове, але як використовувати дану інформацію – кожен для себе вирішує абсолютно самостійно. Впевнено можна сказати, що так чи інакше, всі ми навчаємось і стикаємось з моментами в житті, коли маємо передати свої знання іншим. Тому все ж таки, що важче, навчатися чи навчати? Складне питання, відповідь на яке можуть дати ті, хто одночасно виконує одразу дві функції. Таким досвідом можуть поділитись наші здобувачі освітньо-наукового ступеня «доктор філософії», які впродовж першого року навчання проходять педагогічну практику!

Від теорії до практики: занурення у світ рідинної хроматографії з «Артеріумом»

Нещодавно в рамках дисципліни «Новітні напрями у біотехнології та фармації» (Модуль 2. Сучасні фармацевтичні технології) за сприяння лектора дисципліни, д.т.н., проф. Віктора Стабнікова, магістранти ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія» мали чудову нагоду доєднатись до гостьової лекції «Рідинна хроматографія» від фахівців-практиків Корпорації «Артеріум». На початку заходу здобувачі поспілкувались з менеджеркою з навчання та розвитку персоналу Мариною Герасименко і пройшли невелике опитування щодо працевлаштування.

 

Інтеграція теорії та практики: реалізація унікального професійного досвіду під час педагогічної практики

У цифрову еру, коли освітній процес неухильно еволюціонує завдяки новітнім технологіям, здобувачка PhD ОНП «Біотехнологія» Ганна Бондар підійшла до проходження своєї педагогічної практики з особливою відповідальністю та інноваційністю. Водночас будучи фахівцем-практиком, який щоденно працює з високоінноваційними хроматографічними системами на фармацевтичному підприємстві, Ганна ефективно суміщає свою професійну кар’єру з науковою роботою і навчанням за ОНС "доктор філософії". Це унікальне поєднання роботи та навчання дозволило їй майстерно організувати та провести онлайн лабораторне заняття для студентів-біотехнологів 3 курсу на тему «Хроматографічні методи контролю», яке стало частиною навчального процесу з дисципліни «Методи контролю біотехнологічних, фармацевтичних та харчових виробництв».

Педагогічна практика здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії»: лекція з дисципліни «Нанобіотехнології»

У весняному семестрі у майбутніх докторів філософії передбачена педагогічна практика, яка відіграє ключову роль у їхньому професійному розвитку. Цей вид практики дозволяє їм не лише закріпити здобуті знання і вміння, але й відчути себе частиною академічного середовища, показати свої організаторські та комунікаційні навички. Педагогічна практика складається з пасивної та активної частини. Під час активної практики виявляються та закріплюються викладацькі здібності здобувача, відпрацьовуються навички самостійного ведення різного роду занять зі здобувачами з урахуванням сучасних технологій навчання. Цей вид практики включає проведення лекцій, лабораторних, практичних занять; консультацій здобувачів тощо.

Перша педагогічна практика: враження від нового досвіду

Ще ніби тільки вчора я був серед лав абітурієнтів, з легким переживанням робив крок у майбутнє, обравши стати доктором філософії з біотехнології, а вже сьогодні, промайнув майже цілий рік навчання, сповненого кропіткою науковою працею.

Незважаючи на військовий стан на території України та супутні цьому труднощі, цього року я серед першовідкривачів, які ступили ще на «недосліджену доріжку». Так, згідно навчального плану докторів філософії обов’язковим компонентом освітньої програми є педагогічна практика у нашому університеті. Відповідно зараз я опановую не тільки науково-професійні навички, а й закріплюю на практиці знання отримані на заняттях «Педагогіки та психології вищої професійної школи», проводячи практичні заняття у здобувачів 3 курсу з дисципліни «Біохімічні основи мікробного синтезу».

Події у світлинах

 Випуск магістрів. Лютий 2025 р. 

 Захисти магістрів. Грудень 2024 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2024 р. 

 Випуск магістрів. Лютий 2024 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2024 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2023 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2023 р. 

 89 Міжнародна наукова конференція молодих учених, аспірантів і студентів. Квітень 2023 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2023 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2022 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2022 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2022 р. 

 Посвята в студенти. Серпень 2021 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2021 р. 

 87 Міжнародна наукова конференція молодих вчених, аспірантів, студентів. Квітень 2021 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2021 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2020 р. 

 On-line захист квалiфiкацiйних робiт ОС "БАКАЛАВР". Червень 2020 р. 

 Випуск магістрів та бакалаврів. Лютий 2020 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2020 р. 

 Вечір факультету. Жовтень 2019р. 

 Фотоконкурс «Мій улюблений куточок НУХТ». 

Архів

Ви знаходитесь тут: Вступникам Практична підготовка здобувачів PhD