Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Студенти-біотехнологи рекомендують

Захоплююча практика на ПАТ «Фармак»

Перше вересня для студента асоціюється з різним: хтось вступив на перший курс нашого улюбленого факультету, є такі що здають борги за минулий семестр, у третього курсу розпочинається справжнє бойове біотехнологічне хрещення, четвертий курс уже подумки захищає дипломні проекти, магістранти 1 курсу, святкують, що вступили на бюджет, а от у магістрантів ІІ курсу перше вересня асоціюється із новим викликом – пошуком омріяної роботи. Зарекомендувати себе вони можуть при проходженні практики, де у нагоді стають усі знання та вміння, набуті протягом 5 років навчання на кафедрі БТМ.

От і для двох студентів-біотехнологів: Андрія Вороненка та Валентина Моцара проходження практики на ПАТ «Фармак», який є лідером вітчизняного фармацевтичного ринку, є якраз тим шансом показати себе. Хоча для Андрія та Валентина «Фармак» уже місце не нове. Так, Андрій був на підприємстві під час двох попередніх практик, а Валентин не тільки успішно пройшов практику, але й залишився виконувати свою магістерську роботу на тему: «Фармацевтична розробка складу та технології таблетованого лікарського засобу на основі тіоктової кислоти».

А зараз враження самих практикантів…

Наші біотехнологи – найкращі проектанти

Успішно склавши вступні іспити на освітній ступінь «Спеціаліст» за спеціальністю «162 Біотехнології та біоінженерія» у Національному університеті харчових технологій, я не очікував, що мої студентські роки навчання так швидко переростуть в трудові будні. Так, після двох тижнів навчання, до себе на розмову мене запросила завідувач кафедри біотехнології і мікробіології Тетяна Павлівна Пирог та заступник декана факультету біотехнології та екологічного контролю Інна Валентинівна Лич. Вони розповіли, що до них звернувся директор департаменту проектування компанії ТОВ «Унітехнології ЮЕЙ», Куліков Іван Борисович, з проханням порекомендувати студентів для проходження співбесіди у їхній компанії на посаду інженера-технолога (http://btmb.com.ua/nashi-biotehnology-potribni-skriz).

Легенда нашої кафедри!

Даний матеріал опубліковано на сайті Інформаційно-аналітичного порталу про вищу освіту в Україні та за кордоном http://vnz.org.ua/novyny/podiyi/9630-vypusknyk-nuht-zasvidchyv-scho-dyplom-jogo-alma-mater--konkurentospromozhnyj-u-nimechchyni.

Нещодавно, до нашого університету завітав випускник кафедри біотехнології та мікробіології 2008 року – Дмитро Тарасенко, який поспілкувався зі студентами 3 та 4 курсів і розповів про перспективи їх майбутньої професії.

Для початку, Дмитро згадав своє бурхливе студентське життя, що було нерозривно пов’язане з наукою. При вступі до нашого університету, він вже точно знав, що хоче пов’язати своє життя з біотехнологією, тому успіхи у навчанні не змусили себе чекати. На другому курсі він почав займатись науковою роботою під керівництвом Пирог Тетяни Павлівни.

Перлина інженерної біотехнологічної освіти

Біотехнолог – хто це? Що він робить? Чим заробляє собі на життя? Такі питання ставлять собі люди, коли чують це слово. Коли ти вирішуєш поступити на кафедру біотехнології і мікробіології, ти думаєш: «О, це певно, пов’язано з біологією і технікою – треба спробувати!». На першому курсі все стає заплутаніше, тебе завалюють різними навчальними предметами і лише «Біологія клітини» направляє тебе на шлях істинний. Весь другий рік ти почуваєш себе впевнено – авжеж ти ж не якийсь там першокурсник. Але все таки не розумієш, що ти тут робиш, і чому тебе тут учать. На третьому курсі, тебе жорстоко кидає з хмар на землю спочатку «Загальна мікробіологія», «Загальна біотехнологія», «Генетика», а потім «Біохімічні основи мікробного синтезу». І якщо чесно, під кінець курсу ти вже ні про що не думаєш, окрім шляхів анаболізму та катаболізму.

ВЕСЕЛИЙ ПОЧАТОК НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Після літніх канікул досить важко змусити себе повернутися до навчального процесу: ходити на лекції, писати протоколи лабораторних занять, готуватися до практичних… Проте, якщо проявити фантазію, цей процес можна не лише полегшити, а зробити його пізнавальним та веселим! Таким студенти четвертого курсу третьої групи зробили своє перше практичне заняття з екобіотехнології.

Поділившись на групи, студенти різними творчими шляхами виконували завдання викладача Красінько Вікторії Олегівни, а саме представляли різні види біотехнології: червону, зелену, білу, сіру, синю. Дівчата і хлопці намагалися вразити один одного як могли: і відео фрагментами, і аудіозаписами, і листівками… А на дошці майже не було вільного місця! Таким чином студенти ознайомилися з біотехнологічними відкриттями України і світу, що використовуються в сільському господарстві, медицині, екології, ветеринарії, промисловості, косметології. Дуже багато було сказано про найновітніші відкриття у області нанобіотехнології та діагностики.

Лекція-батл студента кафедри біотехнології і мікробіології

Лекція випускниці кафедри Олексієнко Зої (http://www.btmb.com.ua/lektsiiu-chytaiut-vypusknyky-kafedry-biotehnologiji-i-mikrobiologiji), яка викликала дискусію між лектором Скроцькою Оксаною Ігорівною та студентом Лабовкою Іваном стосовно доцільності використання новітньої продукції мікробіологічного контролю та її перевагами над іншими, зокрема, у порівнянні з продукцією компанії «bioMérieux» в якій працює Ваня, спонукало викладача дисципліни «Молекулярна біотехнологія» Оксану Ігорівну запропонувати Вані ознайомити студентів з сферою його роботи і розповісти про можливості застосування продукції, яку він представляє та чим вона краща, у порівнянні з конкурентами. Ваня одразу ж підхопив ідею. Батл був назначений на одну з наступних лекцій.

Творчий підхід до педагогічного стажування

Творчий підхід до педагогічного стажування

І на лабораторних роботах з «Біології клітин» є місце творчості. Магістрант кафедри біотехнології і мікробіології Мор’єва Олена, яка у рамках науково-педагогічного стажування долучилась до проведення лабораторних занять для студентів І курсу, по «гарячих слідах» поділилась своїми враженнями від заняття у віршованій формі:

Лабораторні з біології – мрії здійснюються!

Ще зі школи в мене була маленька мрія: робота з мікроскопами, дослідження певних організмів і навіть винайдення чогось нового. На той час для мене це асоціювалось з чимось нереальним, недосяжним. Коли ж я вступила до НУХТ, на факультет біотехнології, технології цукру та водопідготовки, то вже в другому семестрі моя мрія майже повністю здійснилась!

Перша лабораторна з нової дисципліни "Біологія клітин" пройшла дуже швидко і непомітно. Захоплення від роботи з бактеріями не полишало мене цілий день.

Лекцію читають випускники кафедри біотехнології і мікробіології

Нещодавно на лекцію з дисципліни «Молекулярна біотехнологія», яку викладає доц. Скроцька Оксана Ігорівна, завітала випускниця кафедри біотехнології і мікробіології (2012 р.), а нині менеджер-мікробіолог з продажів компанії «Памір Сервіс» – Олексієнко Зоя Іванівна. Отримавши диплом магістра за спеціальністю «Екологічна біотехнологія та біоенергетика», Зоя Іванівна одразу влаштувалась на роботу головним мікробіологом на харчове підприємство з виробництва харчосмакових добавок «Апогей». Також працювала мікробіологом на Київському вітамінному заводі та ТОВ «БіоТестЛаб».

Зоя Іванівна ознайомила студентів з сучасними методами моніторингу критичних точок на харчових підприємствах згідно системи НАССР та можливостями використання експрес-тестів: АТФ-тест, тести на визначення різних груп антибіотиків у молоці тощо. Також цікаво було почути про дифузійний тест для визначення залишкових кількостей антибіотиків і миючих речовин в молоці і молочних продуктах.

Молекулярна біотехнологія – це не проста наука!

5 курс – лабораторна, знов по списку перекличка:

«Хто присутній?» – «я, я і я!».

Тут нічого дивного – молекулярна біотехнологія.

Спробуй пару пропусти – не минути нам біди...

Скроцька знову тут як тут: «А де шапочки? Вдягнуть!»

Ми знайшли якісь бахіли, вмить на голови наділи.

Рукавиці натягнули і халати застебнули.

Креативна вірусологія

Якщо хтось із студентів скаже мені, що на нашому факультеті важко вчитись – я не буду йому заперечувати. Але, якщо знайдеться той, хто скаже що у нас навчатись не цікаво – хай перший кине в мене підручник із загальної мікробіології. Щоб читачі не звинувачували мене у голослівності, хочу запросити вас на практичне заняття з дисципліни «Основи вірусології», що проводиться для студентів-біотехнологів третього курсу.

Метою практичного заняття є закріплення та демонстрація засвоєних на лекційному занятті знань з відповідного предмету. Зазвичай такі заняття проводяться у вигляді перехресного розстрілу студентів підступними запитаннями викладача, що дуже лякає перших, та засмучує других. Та й коефіцієнт корисної дії таких занять, як ми з вами знаємо, не дуже високий, оскільки студенти працюють за методикою «здав – забув».

Творчий дебют. Перший дублер

Більшість абітурієнтів, при виборі майбутнього місця навчання, вже подумки бачать себе майбутніми юристами, лікарями чи біотехнологами – лідерами своєї галузі, винахідниками, лауреатами премій та нагород. Але перед тим на них усіх чекає як мінімум 5 років навчання, за які вони мають опанувати всі можливі знання та навички, потрібні їм у майбутній професії. А найлегше це зробити коли поруч знаходяться викладачі, які можуть і, найголовніше, бажають дати знання наступному поколінню. І дуже часто студенти не помічають який це важкий труд.

Ви знаходитесь тут: Абітурієнту Студенти-біотехнологи рекомендують