Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Студенти-біотехнологи рекомендують

PLANTA+. Наука, практика та освіта

Нещодавно відбулась перша науково-практична конференція «PLANTA+. Наука, практика та освіта», яка була організована спільними зусиллями Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, Національного фармацевтичного університету, Київського медичного університету, Інституту ботаніки ім. Холодного та асоціації виробників фітосировини України.

На конференції були представлені результати наукових досліджень провідних вчених України та іноземних фахівців з питань фітохімічного аналізу, стандартизації лікарської рослинної сировини, інтродукції, ресурсознавства лікарських рослин. Висвітлено питання технології та аналізу лікарських засобів рослинного походження, дієтичних добавок, лікувально-профілактичних та косметичних засобів, а також розглянуто фармакологічні дослідження з питань безпечності та застосування у клінічній практиці лікарських засобів рослинного походження.

Онлайн-екскурсія в ампульний цех ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця»

Студенти 2, 3 та 4 курсів бакалаврату спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» побачили усі тонкощі створення ампул, здійснивши онлайн-екскурсію на фармацевтичне підприємство «Дарниця» У віртуальному супроводі екскурсовода Марії Кайтан ми відправилися в онлайн-подорож по цеху, де народжуються ампули, вміст яких дарує шанс на зцілення нужденним.

Весь процес починався з «водних процедур». Спочатку спеціальна машина вражаючих розмірів ретельно і неодноразово вимивала у спеціальних резервуарах ампули. До речі, «Дарниця» має свою власну свердловину, яка досягає 300 м вглиб землі, з якої і береться вода для різних потреб заводу. Після цього шлях ампул пролягав через конвеєр для заповнення ліками.

ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД З ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ

Більшість студентів задають собі питання про своє майбутнє після випуску. І навчаючись в університеті ці питання можуть залишитися без відповіді, адже важко розібратися з нестачею досвіду практичної роботи, і для багатьох це стає визначальною ситуацією для подальшої роботи за спеціальністю. Проте насправді можливостей розвиватися і накопичувати досвід є доволі багато. І я зміг відповісти собі на це питання.

Ще за навчання на бакалавраті я вирішив розпочати свою наукову кар’єру суміщаючи навчання і роботу в біотехнологічній лабораторії Інституту Продовольчих Ресурсів Національної аграрної академії наук України. Безпосереднє долучення до процесу дослідження не тільки дало мені безцінний досвід, а і допомогло в успішному написанні бакалаврської і магістерської кваліфікаційних робіт.

Навчання на денній формі та робота за спеціальністю: все можна поєднати!

Ще з дитинства ми чуємо і завчаємо як мантру слова батьків, вчителів, старших друзів: «Закінчиш школу, університет, отримаєш диплом, а потім робота і сім’я» саме в такому порядку слів. Але чи справді все має бути так? Чи можна внести свої корективи? Адже це ж наше життя.

З такими думками я зустріла карантин 2020 року і вирішила не чекати на офіційне закінчення магістратури, а починати пошуки роботи прямо зараз. По правді сказати складно було знайти місце, де були б готові взяти студента, але ще важче це було зробити в післякарантинний період. Проте написання резюме, мотиваційних листів і ряд співбесід дали своє – в червні місяці мені запропонували посаду координатора клінічних досліджень в компанії «Pharmaxi». І я сказала «Так».

Спадковість поколінь здобувачів: Заярнюк Зоя

Профорієнтаційний сектор кафедр, факультетів та університету в цілому постійно знаходяться в пошуку дієвих способів спрямування абітурієнтів на нелегкому шляху вибору майбутньої професії, але, як і раніше, одним з найбільш ефективних залишається рекомендація. У кожного свої авторитети, хтось довіряє думці батьків, у когось є старші брати і сестри, у когось це найкращі друзі, цей перелік можна довго продовжувати, але безперечним залишається одне – це люди, яким довіряють.

Приємно констатувати той факт, що серед здобувачів-біотехнологів чимало тих, хто не просто обрав біотехнологію у НУХТ за покликанням, а й продовжив сімейну традицію. Нерідко нашими студентами стають ті, кого привели в свій час на кафедру їх батьки, братики чи сестрички, бабусі чи дідусі, які свого часу теж вдало навчались в нашому університеті.

Біотехнологія – впевнений вибір!

Проводячи профорієнтаційні заходи, ми завжди сповнені надією, що серед учасників присутні саме ті активні і талановиті майбутні студенти-біотехнологи нашої кафедри. Тож, коли такі сподівання виправдовуються, відчуваємо себе справді окриленими. Однією з таких студенток в цьому році стала Косяк Анна, яка не лише успішно навчається, приймає участь в культурному житті факультету, а й стала сама учасником профорієнтаційної команди та ділиться власним досвідом вибору професійного шляху:

«Як і в усіх майбутніх абітурієнтів, в старших класах у мене також стояло питання вибору майбутньої спеціальності. За своє шкільне життя я змінила дуже багато хобі, цікавилася багатьма сферами діяльності, але одного разу зі мною трапилася несподівана історія, яка визначила моє подальше майбутнє – свій шлях у біотехнологіях я розпочала з найкращого закладу позашкільної освіти, а саме Київського палацу дітей та юнацтва.

Міст для пошуку знань в умовах пандемії

Карантин не є перешкодою для саморозвитку в галузі Біотехнології та біоінженерії. Маючи натхнення в пошуку та пізнанні чогось нового, виникає питання: а де ж дізнатись, що досліджують сучасні науковці? Першим на думку спадає пошук інформації в інтернеті, книгах, наукових публікаціях тощо. Проте іншим сучасним варіантом є віртуальні наукові конференції.

Існує декілька шляхів як відвідати конференціїї такого формату. По-перше, пошук безкоштовних конференцій, проте в більшості випадків вони стосуються суто загальних тем. По-друге, пошук платних від зарубіжних університетів. І третім, найбільш оптимальним варіантом є отримання гранту на відвідування.

 

Новий крок на дорозі до успішного майбутнього

Час навчання промайнув дуже швидко. Здається, тільки вчора ми писали фахове вступне випробування, а сьогодні ми вже закрили першу сесію як магістри. Дуже шкода, що більшу частину семестру ми навчалися он-лайн, однак це не зашкодило нам знайти спільну мову з усіма викладачами та звикнути до нової групи. Хоча іноді під час пар і були невеликі технічні проблеми, ми можемо із впевненістю сказати, що даний семестр пройшов дуже продуктивно.

Впродовж даного семестру ми писали обґрунтування теми магістерської роботи. Обрати тему ми могли самостійно, що дозволило нам вибрати напрямки, які нас найбільше цікавлять. Нами було вирішено присвятити свої дослідження вивченню антибактеріальних та антифунгальних властивостей базидіоміцетних грибів. Наукову роботу за даною тематикою ми виконуємо у відділі мікології Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного. Вдало написане обґрунтування значно спростить написання літогляду для майбутньої магістерської роботи. Незважаючи на те, що ми із викладачами працювали дистанційно, їх консультації допомагали нам зрозуміти, на які моменти необхідно звернути увагу, а підтримка нашого керівника – Красінько Вікторії Олегівни завжди підбадьорювала і додавала натхнення.

Новий челендж в житті студента-біотехнолога, або що чекає тебе на шляху до диплому магістра

Осінь – час випробувань для будь-якого студента. Отже, вступивши на омріяну спеціальність за ОПП «Фармацевтична біотехнологія» нові завдання не змусили себе чекати. Написання обґрунтування вибору тематики магістерської роботи – це той фундамент і база, які кожен БТЕКівець має створити для успішного початку. Це 80% нашого майбутнього диплому. І знаєте, навіть зважаючи на те, що ми могли самостійно обрати тему на свій розсуд, насправді це виявилось не так то і легко. Проте маючи наставника – свого керівника Скроцьку Оксану Ігорівну перешкоди одразу зникають. Вона не лише допомогла мені обрати тематику, але й вибудувала структуру правильного підходу як варто знаходити і опрацьовувати потрібний матеріал, а також розподілити свій тайм-менеджмент, щоб все встигати. І як то кажуть: «Все пішло як по маслу». Ми – майбутні магістри, а тому тематики у нас не з легких. Моя – «Використання мікроорганізмів у якості систем експресії для отримання субодиничних вакцин». На сьогодні ця тема є надзвичайно цікавою і актуальною, враховуючи нинішній період пандемії. Ви знали, що на відміну від традиційних вакцин для створення яких невід’ємним етапом є вирощування інфекційних віріонів, нереплікуючі субодиничні вакцини на основі рекомбінантних білків не потребують інфекційного агента у їх складі, а тому вважаються більш безпечними та стабільними, ніж традиційні вакцини. А також зменшують ризик побічних імунологічних ефектів і не потребують збереження в рефрижераторах.

Мій Перший семестр або «lag-фаза» першокурсника-біотехнолога

Життя досить часто кидає нам складні виклики та ставить перед новим вибором. І саме від нього залежить наше майбутнє. Тому важливо твердо і впевнено обрати правильний шлях, який приведе до самореалізації і великих звершень.

І ось 17 серпня, настав мій роковий день, коли я мала обрати вірний шлях в житті. Я обрала...

Тож 15 вересня почалося справжнє самостійне життя. Новим світом для мене першокурсниці став НУХТ – Національний університет харчових технологій. Про свій  університет я вперше дізналась від друзів, які теж навчались тут. В цей же рік я вступаю на найкращий факультет університету – біотехнології та екологічного контролю.

ДІЛОВІ ІГРИ НА НОВИЙ ЛАД – ОНЛАЙН ФОРМАТ

«Навіть не віриться, що рік добігає кінця. Упродовж всього семестру ми, студіюючи навчальні дисципліни, розкривали свій творчий та професійний потенціал. Так, на дисципліні «Природоохоронні біотехнології» остання пара була запланована як ділова гра і дала можливість майбутнім біотехнологам показати себе і свої знання у всій красі. Студенти розділились на групи працівників різних ділянок заводу і мали продемонструвати свої цехи для екологічної інспекції, що прийшла з перевіркою. Підготовка була насиченою: ми опрацьовували зарубіжні статті, повторювали вже пройдений матеріал та розроблювали концепцію заводу. Саме практичне заняття пролетіло швидко, було цікавим і веселим. Для того, щоб знову відчути свою причетність до професії всі ми знову одягли халати, чому були несказанно раді після такої затяжної дистанційки. На останок хотілося б подякувати лектору дисципліни Вікторії Олегівні Красінько за такий насичений семестр і дійсно професійну роботу»

Gate to the future...

Ось і добігає до завершення такий непростий для освітян 2020 рік – як викладачі, так і студенти прийняли нові виклики – вчитися працювати і опановувати нове, незвідане в on-line форматі. Але якщо старшокурсники вже мали досвід спілкування, навчання наживо і дистанційно, то нашим першокурсникам з вступом і першим семестром навчання в університеті прийшлося не солодко.

Отже, враження першокурсника Вербіяна Володимира про навчання на початку семестру:

«Сподівання ніколи не співпадають з реальністю. Йдучи до університету, я уявляв собі величезні аудиторії, що підносяться амфітеатром до п’ятнадцятиметрової стелі, хімічні лабораторії з різноманітними колбами та пробірками, повними реактивів. Уявляв мікроскопи та чашки Петрі, центрифуги та кріокамери, заплутані коридори старовинних корпусів. Врешті-решт, я думав особисто познайомитись з Ешеріхеєю колі та Стафілококом золотистим.

Ви знаходитесь тут: Вступнику Студенти-біотехнологи рекомендують