Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Студенти-біотехнологи рекомендують

РR-кампанія біотехнологів не знає меж

РR-кампанія на факультеті біотехнології та екологічного контролю (БТЕК) набуває все нових і нових обертів. Скоро весь світ дізнається про наш факультет. Нещодавно представники нашої профорієнтаційної команди зустрілися он-лайн з учнями Першого Київського медичного коледжу та Медичної гімназії 33 м. Києва, відвідали навчальні заклади Київщини запрошуючи всіх охочих на перший осінній День відкритих дверей, а цього разу профорієнтаційну естафету прийняла Хацьківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів. Організації цією зустрічі опікувалась студентка-біотехнолог Анастасія Литвин за сприяння завучу школи Ольги Буханько та шкільного психолога Лідії Зайвенко.

Навчання в НУХТ – це престижно і статусно? Прийшов час це довести! БТЕК продовжує свою PR-кампанію…

Імідж університету в першу чергу визначається його PR-стратегією. Для того, щоб університет був привабливим для вступників необхідними є не тільки наявність його об’єктивних переваг, але й ефективна PR-кампанія, яка б висвітлювала ці переваги на загал. Об’єктивних переваг в нашого університету кури не клюють: велике бюджетне замовлення, гарно організоване і комфортне навчання, великий вибір спеціальностей. Але найголовніша перевага НУХТ – його географія. На відміну від інших університетів, корпуси НУХТ розміщені дуже компактно та поєднані переходами. Це набагато зручніше, ніж величезна територія на якій корпуси розміщені на великій відстані.

Знайомство з наукометричними базами Scopus та Web of Science

Немає межі досконалості. Такого принципу дотримуються наші магістранти. Після отримання звання бакалавра, здавалось би, виникати питань щодо пошуку необхідної літератури не повинно. Але навіть в такій, на перший погляд, доволі легкій сфері є свої секрети та можливості, про які звичайний користувач може і не здогадуватись. Можливо знання, де саме знайти необхідні тези та статті є, а от як правильно та легко можна це робити – навряд чи! Тому, у рамках дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень», разом з викладачем Оксаною Скроцькою, магістранти спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» відвідали бібліотеку НУХТ, де отримали інформацію щодо користування наукометричними базами даних для пошуку літератури за необхідною темою.

Опанування практичних навичок мікробіологічної роботи

Дуже приємно, що наразі у нас, здобувачів групи БТ-4-2, вже є можливість відвідувати заняття off-line. А особливо тішать лабораторні роботи, на яких ми маємо змогу знову поринути у світ мікробіології.

Так, днями на лабораторних заняттях з дисципліни «Мікробіологія, санітарія та гігієна з основами НАССР» ми мали змогу не лише теоретично опанувати матеріал, а й засвоїти його на практиці – у реальних лабораторних умовах.

«Першопроходці» у галузі біоенергетики

Сьогодні наші магістранти-промисловці стали першовідкривачами лабораторних робіт з дисципліни «Біоенергетика та охорона довкілля» (раніше у навчальному плані дисципліни були лише практичні). Здобувачам дали можливість відчути себе не тільки розробниками альтернативних енерготехнологій, але й доповідачами. До того ж завданням було підготувати доповідь не для підготовленої аудиторії, а максимально просто і зрозуміло, наприклад, як для школярів. Нашим «дорослим першачкам» довелося за короткий час розробити доповідь на тему вітрової та сонячної енергетики і подати таким чином, щоб найменші слухачі могли б зрозуміти що це таке і чому це потрібно.

Міжнародний день мікроорганізмів на кафедрі біотехнології

Сьогодні важко уявити життя без мікроорганізмів. Їх активно використовують у промисловості, зокрема у фармацевтичних виробництвах, харчовій галузі, біотехнології та екології. І, навіть, є день на їхню честь – саме 17 вересня відмічають Міжнародний день мікроорганізмів. Здобувачі кафедри біотехнології і мікробіології НУХТ не могли залишитись осторонь такої події і підготували різні композиції, які відображають мікробну клітину, чи її окремі компоненти, а також віруси.

Перше побачення з мікробами: я прийшов, тебе нема!

Нарешті! Нарешті командор Pfizer розбив орди коронавірусу, і ворота в реальний світ знову відкрились. Нарешті настав час побачитись в живу з нашими інтернет-знайомими: бактеріями Escherichia coli та Staphylococcus aureus. Я мріяв про це ще з минулого року, але очікування знову з реальністю не співпали. На перше побачення не прийшли ні бактерії, ні археї, ні навіть дріжджі чи аспергілові гриби. Замість них прийшов крохмаль з заявою про те, що ми не вміємо працювати зі справжніми мікробними клітинами (бо про це потурбувався один наш неклітинний знайомий з Китаю із заздрощів, що в бактерій є клітинна стінка та клітинні органели, а в нього немає), тож ми маємо тренуватися «на кішках», а якщо точніше, на цьому самому крохмалі.

Моя історія або керівництво до дії абітурієнту

Вже 7-й рік я не покидаю кафедру біотехнології та мікробіології! Звучить інтригуючи, правда? Ні, я не відстаючий студент, мене не відраховували і не поновлювали на навчанні. Справа лиш в тому, що навчатися у НУХТ на спеціальності «Біотехнології та біоінженерія» надзвичайно класно, я б навіть сказав ефективно (не звичний прислівник для характеристики процесу навчання, правда? І зараз я вам це доведу!).

Отже, у 2014 році я, Ключка Ігор, став студентом НУХТ, випускаючої кафедри біотехнології і мікробіології (БТМ), обравши її серед інших через високий професіоналізм колективу і матеріально-технічне забезпечення. Звичайно якість гуртожитку і наявність спорткомплексу були додатковим стимулом. Вже починаючи з третього курсу кожен талановитий біотехнолог, який має успіхи у навчанні, має можливість займатися науковою роботою на базі провідних наукових установ та безпосередньо на кафедрі. Під керівництвом завідувачки кафедри Тетяни Павлівни Пирог і я почав свій науковий шлях. Відразу зауважу, що виконання наукової роботи надзвичайно дисциплінує, вчить ефективно використовувати час та працювати руками (хоча і організація навчального процесу, а саме лабораторних робіт не менш цьому сприяла!).

Наполегливим у навчанні – перспективне працевлаштування!

Перед кожним з нас постійно виникає необхідність робити вибір, проте вибір майбутньої професії та подальшого навчання один з найважчих для молодої людини, та й взагалі для будь-кого у житті. Стикнувшись у 17 років з необхідністю вибору майбутньої спеціальності, зважаючи на своє захоплення хімією та біологією та участю у малій Академії наук у відповідних напрямках, звернула увагу на перспективний напрямок біотехнологія. Хоча постійно виникали сумніви чи дійсно мені це подобається? Чи це те, чим я можу займатися все життя? Проте час йшов і необхідно було приймати рішення.

Моя шкільна мрія, що стала реальністю

Чи можете ви уявити, де опинитеся через чотири, шість років навчання в університеті? Чи знаєте, ким точно будете працювати? При вступі до університету я не могла відповісти на ці питання. Я знала точно лише те, що хочу вступити на спеціальність, пов’язану з біологією, хімією та навіть математикою. За цими параметрами мені підійшов факультет Біотехнології та екологічного контролю, куди я й подала документи на вступ у 2013 році.

Креативний модульний контроль з дисципліни «Системи менеджменту якості у виробництві»

Чи може бути модульна контрольна робота цікавою та корисною? Напевно ні, бо ж нікому зазубрювання матеріалу і усна здача не прийде до смаку. А чи можна це змінити, скажемо, трансформувати в певний інтерактив? Проведення підсумкового модульного контролю у інтерактивному форматі – це чудова нагода не лише якісно повторити і засвоїти матеріал, а ще й добряче прокачати свої творчі скіли. Так, спочатку ти резюмуєш свої знання із дисципліни, дещо згадуєш, дещо повторно перечитуєш і водночас шукаєш ті «зачіпки» у матеріалі, які було і цікаво, і слушно використати як основу для питань, філвордів, ребусів тощо. Тому не втрачаючи часу студенти почали генерувати ідеї як краще не лише створити свою роботу, але й представити її задіявши всіх одногрупників і перевіривши знання кожного.

Вчимося планувати майбутнє

Всі ми хочемо мати престижну роботу, на якій би могли займатися улюбленою справою. Свого часу, будучи абітурієнтом, я досить швидко збагнув, що для досягнення такої мети необхідно здобути затребуваний фах, актуальність якого з роками буде тільки зростати. Оскільки біологічні науки завжди привертали мою увагу, а технології в цілому викликали в мене захоплення, я вирішив обрати для вивчення біотехнологію.

До майбутнього місця навчання в мене було 2 основні вимоги: 1) можливість отримати дійсно актуальні знання, які відповідають сучасному рівню розвитку науки та техніки; 2) наявність належного матеріально-технічного забезпечення, за допомогою якого набуті теоретичні знання можна апробувати на практиці.

Ви знаходитесь тут: Вступнику Студенти-біотехнологи рекомендують