Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Студенти-біотехнологи рекомендують

Опановуємо «Природоохоронні біотехнології»: проблема забруднення ксенобіотиками потребує уваги

Незважаючи на те, що ми вимушені знову опановувати знання дистанційно, наше навчання впевнено крокує вперед. Так, 17 вересня, як зазначено в розкладі, відбулося практичне заняття у студентів-біотехнологів четвертого курсу з дисципліни "Природоохоронні біотехнології".

Лектор дисципліни, доцент Вікторія Красінько, запропонувала яскраво і цікаво проводити наші заняття. Отже наша група довільно поділилася на декілька творчих колективів, кожен з яких мав приготувати презентацію на тему "Деградація ксенобіотиків за допомогою мікроорганізмів". Кожна підгрупа обрала свій ксенобіотик, про який підготувала дуже різноманітну та цікаву інформацію. Так, студенти звернули свою увагу на такі ксенобіотики як ртуть, нікель, свинець, кадмій та алюміній.

Вибіркові дисципліни для магістрантів: як зробити правильний вибір і не помилитися

Цього року навчальний рік для магістрантів ОПП «Промислова біотехнологія» спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» почався у дещо незвичному режимі - без традиційних привітань від викладачів кафедри на лекційних заняттях.

Проте студенти мали нагоду зустрітися у форматі zoom-відеоконференції із гарантом освітньо-професійної програми - доцентом Вікторією Красінько, аби ознайомитися з переліком навчальних дисциплін на вибір. Для магістрантів така опція стала приємною несподіванкою, адже на бакалавраті такої можливості у них не було. Та попри те, що обирати дисципліни на свій «смак і розсуд» - справа приємна, це вдається доволі складно, бо на розгляд магістрантам було представлено 20 абсолютно різних, але однаково цікавих дисциплін із загальної фахової, гуманітарно-економічної та професійно-практичної підготовки. На вибір магістрантам запропонували дисципліни присвячені контролю і управлінню якістю харчових продуктів, організації заходів охорони та інспектування навколишнього середовища, розробці технологій оздоровчої продукції, управлінню та розробці власних проєктів та ін.

Мої враження про перші дні навчання

Ще задовго до вступу до університету, особисто мене друзі та знайомі готували до непривітного ставлення у ЗВО, але ці стереотипи зруйнував дружній викладацький та студентський колектив НУХТу.

У день посвяти на вході до головного корпусу кожну групу чекали куратори – викладачі та студенти-старшокурсники, це дуже приємно, оскільки є можливість краще познайомитися з майбутніми одногрупниками.

До нашої аудиторії завітали викладачі, старшокурсники і побажали сил та наснаги на наступні 4 роки, адже студентське життя складне і цікаве водночас.

Дистанційне навчання – шлях до самостійності

Завершилось літо і ми знову приступили до навчання, яке розпочалось 1 вересня. Правда, цей навчальний рік розпочався не як завжди, враховуючи епідеміологічну ситуацію у нашій країні та світі. Ми приходимо на заняття у масках, дотримуємось соціальної дистанції та постійно обробляємо руки антисептиком.

Хочеться пригадати весняний семестр, коли навчання було повністю дистанційне. Якщо, глянути на фото, то можна подумати, що я відпочиваю, але насправді я вивчаю дисципліну «Мікроорганізми як біологічні агенти».

Методи молекулярної біотехнології: вивчаємо дисципліну дистанційно

Не буду приховувати, що в нинішніх умовах опанування навчального матеріалу є справжнім викликом для кожного з нас. Адже такі умови дають зрозуміти наскільки ти здатен самостійно зібрати свою волю в «кулак» та засвоїти нові теми з навчальної дисципліни. Карантин змінив наші життя та підхід до навчання, прийшлось пристосовуватись до всього в режимі онлайн та шукати в усьому тільки позитивні сторони. Тому, нам дуже пощастило, що на допомогу завжди готові прийти наші викладачі.

Так, лекторка дисципліни «Методи молекулярної біотехнології» Оксана Скроцька проводила студентам-магістрам онлайн консультації у Zoom по всім незрозумілим моментам, пояснювала все, як кажуть, «на пальцях». Крім того, під час всього навчального процесу ми активно спілкуємось у Вайбері, де наша лекторка також підтримує з нами зв’язок та завжди відповідає на питання, які нас цікавлять, вирішувала організаційні моменти та найголовніше – стимулює нас до навчання, щоб не розслаблялися.

НІЩО ТОБІ НЕ ЗАВАДИТЬ, ЯКЩО ЗАЙМАЄШСЯ УЛЮБЛЕНОЮ СПРАВОЮ

Сучасні реалії диктують нам нові умови життя. Вміння швидко адаптуватись до будь яких змін та раціонально використовувати свій час – це якості, якими має володіти успішна людина. Так, за період карантину, кожен з нас отримав можливість зрозуміти, що для нього важливо, та чим би він чи вона хотіли займатись далі. Але для мене вибір був зроблений вже давно. За період карантину я ще раз переконався, що здобуваю ту освіту, до якої лежить душа та займаюсь улюбленою справою. Може тому навчання в дистанційному форматі, захист робіт в форматі онлайн конференцій не стало важким випробуванням, скоріше це був цікавий досвід, який, я більш ніж впевнений, буде корисний в майбутньому.

ВІД СТУДЕНТСТВА ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ – ОДИН КРОК!

Кожен студент замислюється над своїм майбутнім: подальшим навчанням, роботою, сім'єю тощо.

Але іноді майбутнє настає вмить, раптово. Така вирішальна мить сталася, коли викладачі рідної кафедри біотехнології і мікробіології організували для студентів лекцію генерального директора ТОВ «Біофарма Плазма» Костянтина Єфименко.

Лекція була присвячена розвитку підприємства та перспективам, що відкривались перед працівниками. Був акцент на те, що наш університет є провідним постачальником кадрів для фармацевтичних підприємств України. Моя цікавість була пов’язана також з тим, що дане підприємство розташоване в моєму рідному місті – Білій Церкві. Після лекції була можливість поспілкуватися з паном Костянтином, який ще раз наголосив, що підприємству потрібні молоді спеціалісти. Ми обмінялися контактами для подальшого спілкування та можливої співпраці. Через два тижні мені зателефонували з головного офісу та запропонували надіслати резюме. І потягнулися довгі дні очікувань і думок про те, що нічого з того не вийде. Але одного чудового ранку мені зателефонували та запросили на співбесіду. Я був сповнений найкращих передчуттів і не дарма! І все ж, прибувши у призначений день та час на  співбесіду, я не знав, що мене чекає, що будуть запитувати і, взагалі, як це все буде проходити.

Карантин, як мотиватор самостійного вивчення дисциплін

Привіт всім! Чим займаєтесь вдома? Карантините чи, можливо, відпочиваєте? Чи все ж вивчаєте щось нове?

А от студенти групи БТ-4-1, які вже майже є випускниками-бакалаврами, закінчили вивчати надзвичайно цікавий та, беззаперечно, важливий предмет – «Технологія пробіотиків та вакцин».

Настільки захопливим вивчення предмету дистанційно ще не було! Ви запитаєте: «Та що може бути цікавого у вивченні предмета вдома та ще й за комп’ютером?» А я Вам відповім ‒ все! Від складання презентації по індивідуальному препарату пробіотиків чи вакцин, яку ти під кінець вважаєш своїм «дітищем», до бліц проходження тесту, коли ти менш ніж за одну хвилину знаходиш вірну відповідь в своїй голові (чи у підручнику) і вважаєш себе супергероєм. А дискусії в чаті групи, про те, яким же все-таки методом контролюють якість цього препарату чи де саме ти міг припуститись помилки у тесті.

Студенти в світі пробіотиків та вакцин на дистанційному навчанні

Для нас, студентів-біотехнологів, 8 семестр 4 курсу розпочався досить продуктивно. Вже в перший день лабораторних занять ми поринули в світ пробіотиків та вакцин під керівництвом лектора доц. Волошиної Ірини Миколаївни та асистентів Удимовича Віктора Миколайовича та Сапури Олени Володимирівни. Попереду нас чекали пізнавальні заняття, на які ми хвилювалися запізнитись, щоб не пропустити нічого цікавого. Але ніхто навіть не міг уявити собі, що карантин змусить продовжити навчання дистанційно. Спочатку ми звісно зраділи, що нам не треба буде ходити до університету і ми зможемо ще відпочити. Але потім зіткнулися з труднощами, тому що як виявилось дуже важко опановувати такий не простий матеріал самому. І ми зрозуміли, що нам не вистачає аудиторних лекційних занять.

Захист курсових проєктів online - done!

Сучасних студентів мало чим можна здивувати, однак звістка про захист курсових проєктів у форматі відеоконференції спантеличила багатьох. І дійсно, такий формат захисту “оповитий” низкою питань і сумнівів. Як у Zoom представити свої креслення? Чи можна встигнути за такий короткий час представити усю роботу? Тому, щоб покінчити із здогадками та сумнівами щодо реальності і доцільності такої “витівки” нам треба було змобілізувати усі свої знання і навички, вимкнути режим підвищеної тривожності, зібратися і гідно представити свою роботу комісії.

Біологія клітин через призму zoom-конференції

Чудовий весняний день, промінчики сонця грайливо заглядають у віконця кожного з нас, вітерець через кватирку доносить п’янкий аромат весни... А студенти групи БТ-1-3 продовжують сприймати реальну дійсність через призму комп’ютерних екранів…

Але є і певні нотки різноманіття у рутинних карантинних буднях. Так, нещадавно, наш лектор дисципліни «Біологія клітин» Красінько Вікторія Олегівна провела zoom-конференцію, де студенти мали можливість обговорити організаційні питання вивчення дисципліни, такі як: особливості написання курсової роботи, модульне тестування, додаткові джерела інформації для навчання. Студенти дізналися багато корисної і пізнавальної інформації, отримали слушні зауваження стосовно їхніх робіт.

 

Виконання магістерської роботи під час карантину в дистанційному режимі

Карантин – це не канікули, а  час, який має бути ефективно використаний студентами.

“Чи потрібне студентам дистанційне навчання?” – раніше у мене не було чіткої відповіді на це питання. Більшість гадають, що дистанційна освіта – це даремно втрачений час. Я з цим не згодна! Адже на молодших курсах дистанційне навчання сприймалося не так серйозно і було для нас більше відпочинком, продовженням канікул. На 5 курсі ти розумієш, що вже не так багато часу, щоб відволікатись, оскільки є лише 1,5 роки, щоб вивчити щось нове і написати диплом, який доведе, що ти будеш хорошим фахівцем в своїй справі.

Ви знаходитесь тут: Вступнику Студенти-біотехнологи рекомендують